KOMMUNIKASJONSPOLICY

I den industrielle verden har utbredelsen av en mer stillesittende livsstil – uansett om den skyldes personlige eller miljømessige årsaker – ført til flere helseproblemer som, direkte eller indirekte, kan ha en sammenheng med overforbruk av næringsmidler.

Vi har nøye undersøkt hvilke effekter våre produkter har på stoffskiftet ved normalt forbruk.

Resultatene fra kliniske tester, som har blitt utført helt og holdent etter forskriftene, har beroliget oss i forhold til balansen av fett, sukker og til og med også metthetsfølelsen for våre produkter.

Den raske økningen av antallet overvektige personer, også blant veldig unge mennesker, har ikke desto mindre ført til at vi aktivt støtter utdanningsprogrammer om næringsmidler (EPODE – som sponses sammen med EU-kommisjonens generaldirektorat for helse og forbrukerbeskyttelse) i mange land der vi driver forretninger, samt initiativer for å lære om forskjellen på reklame og informasjon (Media Smart).

Dessuten er Ferrero aktivt engasjert i arbeidet for ansvarsfull annonsering, der annonsøren følger ICCs (Internasjonale Handelskammer) selvregulerende forskrifter.

Fra og med 1. januar 2012 kommer Ferrero-gruppen til å anvende seg av spesielle prinsipper vedrørende reklame og markedsføring. Den fulle beskrivelsen kan leses på vår hjemmeside www.ferrero.com >